Gamen hoort bij deze tijd en is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Ook jongeren met een LVB gamen, en dit brengt extra uitdagingen met zich mee. Ook lijken ze "vatbaarder" voor het ontwikkelen van problemen omtrent het gamen, ze zijn kwetsbaar online en gaan ver om ergens bij te willen horen (ook bij de onlinegroep!). Maar hoe komt dit dan? Wat doet deze groepsdruk en zoek naar erkenning met het gedrag? Wat zijn de signalen van problematisch game gedrag en hoe kan dit gedrag dan het beste begeleid worden? Er wordt ook via een andere kijk naar gamen gekeken, hoe kunnen deze games juist worden ingezet voor de ontwikkeling of het beiden van perspectief.
André Parren vindt het van groot belang dat er oog is voor, en gedegen kennis over, het werken met mensen met een LVB en gamen.
Na het volgen van deze training heeft de deelnemer basiskennis over LVB en gamen, en is hij of zij in staat om te signaleren of er mogelijk sprake is van problematisch game gedrag. Ook weet men dan hoe dit gedrag het beste begeleid kan worden, rekening houdend met de kenmerken van LVB
Vanuit de basis wordt tijdens de oefeningen en interactieve presentatie ingegaan op de werkcontext van de deelnemers.
Per bijeenkomst 2 dagdelen 2 x 3 uur of 1 x 6 uur